måndag 1 mars 2010

Ny vecka... ett steg närmare!

Idag går jag in i v.38, detta innebär även att från idag får vi föda på BB Stockholm. Då de bara tar emot kvinnor som har en normal graviditet och föder mellan v.38-42. Det känns skönt och det känns nu att det börjar närma sig.

Igår var vi och shoppade lite på Babyland, det blev väggskötbordet vi hade kikat på tidigare och det kom även upp på väggen igår med hjälp av Daniels nya borrmaskin. Det blev riktigt bra och skönt att det inte tar sån stor plats!

V.38
Kroppen: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

Idag skall jag och syrran iväg på lunch till vår kusin sim nyligen fyllt år, det ska bli trevligt! Resten av veckan funderar jag på att bedriva lite syjunta här hemma, då det är lite grejjer jag vill sy till Liten... får uppdatera senare hur det går.


1 kommentar:

  1. Jag tror det när jag ser det ;) Syjuntan alltså!

    Puss

    SvaraRadera